Wednesday, June 17, 2009

Apa Nak Jadi ?? Apa Dah Jadi ??

Nak kongsi artikel menarik dari blog kickdefella.
Tidak mahu komen panjang cuma mahu kongsi terus artikel tersebut. Sila klik tajuk di bwah untuk membaca terus artikel tersebut.

- Selepas racun lipas Najib sedia sapukan gam tikus
- Bila PAS tertelan racun lipas Umno

Nampaknya 'ego' beberapa pemimpin PAS seperti tidak kesudahan. Tidak tahukah mereka rakyat yang memberikan mereka kuasa mula gundah gulana dengan isu kerajaan perpaduan yang mengarut. Umno (Najib) yang tengah tercangut seperti mendapat talian hanyat dengan isu merapu tersebut. Sudah - sudah lah atau kita mempersiakan pusingan kebangkitan rakyat menolak regim kali ini.

Tak apa lah mungkin PAS sudah melupakan 'syuhada' memali, atau melupakan 'rampasan kuasa' PERAK atau Kelantan.... tak apalah mungkin PAS sudah memaafkan sega a kezaliman seperti pembunuhan penyokong PAS oleh Pemuda Umno.... biarkanlah mungkin PAS sudah matang dan melihat kedepan tanpa perlu menoleh kebelakang atau mereka sudah tinggi tanpa perlu melihat ke bawah.

Sepanjang sejarah merekodkan regim ini tidak kuat tetapi 'perikatan' yang terbentuk untuk menentang regim ini terlalu lemah dan mudah khayal.

Nak singgung sikit mengenai demo protes ISA besar - besaran yang kononya bakal diadakan. Semalam dalam satu kenyataan media semalam Ketua Dewan Pemuda PAS menyatakan.

"Pemuda PAS akan menjadi antara penggerak utama di samping rakan-rakan NGO yang lain. Kempen ini akan digerakkan ke seluruh negara," katanya di sidang media di ibu pejabat PAS semalam. (petikan malaysiakini)

Tahniah kerana kesudian pemuda PAS menjadi pengerak utama tetapi disebut rakan - rakan NGO...mana peranan DAP atau KEADILAN... ? Terlupa, ataus sengaja dilupa..?

Mungkin mereka sedang terlalu yakin dan mabuk 'lampu sorot'. Biarkanlah Dewan Pemuda PAS Pusat organisasi besar yang lengkap logistiknya, hebat lagi dasyat.

Lupakah kita dengan kejayaan 'BERSIH' di depan istana, rindu dengan 'mobiliser' yang amat rendah diri seperti abang Md Sabu. Walaupun tak diminta che'GuBard sanggup balik dari Seoul hanya untuk memastikan aspek teknikal hari tersebut berjaya. (sila klik untuk baca lanjut)

Maaf celupar pagi - pagi , anggaplah ini tulisan picisan anak muda biasa...! Tapi janji apapun tetap akan bersama menjayakan demo anti ISA.... Manik Urai juga pasti akan ke sana berjuang seperti KEADILAN bertanding !!!!

Chegubard.

Nota :

Baru-baru ni aku ada terima mms dari sorang hamba allah, aku sedih gila bila membaca mms nie, tak tahulah.. mms nie mms pendirian peribadi beliau. sedih bila aku mendapati mms ini takda pendirian, terlalu patuh seolah-olah menyokong (jumud) dengan kepimpinan atasan, mms tuh suruh aku minta maaf kat Presiden, dan Timbalan Pas secara terbuka kerana aku mengelar ulamak & ustaz nie dengan gelaran virus H1N1.

Dalam mms tuh lagi katanya " Jangan kita mengada-gadakan cerita yang boleh memecah belahkan & mengaibkan tanpa ada usul periksa" jangan kita terlalu ghairah mengeluarkan kenyataan dgn mengikut hawa nafsu syaitan "

kiki... nak tergelak pun ada, bila mengenangkan kematangan politik beliau. Kepada beliau saya nak bagitau, jgan melatah sangat, dah heboh satu Malaysia apa yang di katakan Kerajaan Perpaduan nie.

Bagi aku gelaran H1N1 nie memang kena dengan mereka yang cuba memusnahkan Pas dan Pakatan Rakyat dengan virus (Kerajaan Perpaduan). Mms tuh jugak menyuruh aku menarik balik artikel yang aku tulis " H1N1 masih pertahankan Kerajaan Perpaduan?? ".

Aku minta maaf sangat-sangat kat hamba allah tuh, aku tak akan tarik balik artikel yang aku tulis, lebih-lebih lagi nak minta maaf kat H1N1, Sepatutnya H1N1 lah yang perlu meminta maaf kepada seluruh penyokong, kepimpinan Pakatan Rakyat kerana mencetuskan kontroversi murahan ini. Aku ni ada prinsip ada pendirian dan tak taksub dengan kepimpinan.

"Keadilan Untuk Semua"

No comments:

Post a Comment