Tuesday, March 24, 2009

Najib memalukan, dan mengaibkan negara di mata dunia.


sunday_times
Arms deal link to death of model

Sumber :
http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/europe/article5950217.ece


Pihak polis harus menyiasat tiga individu yang didedahkan oleh akhbar Perancis, Liberation dan The Sunday Times yang berpengkalan dari UK mengenai kes pembunuhan model dari Mongolia, Altantuya Shariibuu.

Pendedahan ini amat mengejutkan Rakyat Malaysia, pihak polis seharusnya menyiasat Timbalan Perdana Menteri, Najib Razak serta isterinya Rosmah Mansor dan Abdul Razak Baginda sepertimana yang didakwa akhbar perancis tersebut.

Angkatan Muda Keadilan mengesa supaya pihak polis tidak mengamalkan ‘double standard’ dalam membuat sebarang siasatan kerana ianya adalah satu kes yang sangat berprofil tinggi.
Sekiranya pihak polis boleh bertindak cergas untuk menyiasat laporan polis yang dibuat oleh saiful Bukhari yang mendakwa sebuah blog memfitnah beliau ; masakan siasatan yang secergas itu gagal dilakukan keatas seorang rakyat Malaysia yang bertindak memalukan Negara dan didedahkan pula oleh akhbar antarabangsa?

Berdasarkan laporan akhbar Liberation yang antara lain melihat bahawa penglibatan Najib, Rosmah dan Razak didalam pembunuhan tersebut adalah sesuatu yang sangat mengaibkan Negara dalam keadaan berlaku kelompongan di dalam perbicaraan makamah ke atas kes tersebut.

Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin mengesa seluruh kepimpinan AMK di seluruh bahagian di Malaysia untuk mengemukakan laporan polis keatas Najib Razak untuk mengambarkan bahawa isu ini adalah serius dan perlu diambil tindakan segera.

“AMK percaya bahawa imej negara kini menjadi cemuhan masyarakat dunia. Para pengundi pada pilihanraya kecil Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai harus membuat pilihan yang bijak dan menumbangkan keegoan seorang pemimpin yang terpalit moral dan akhlaknya jika itu adalah penyelesaian akhir untuk memulihkan imej dan reputasi negara di mata dunia”.
Nak jadi PM?? Katakan Tidak !! kepada Najib

No comments:

Post a Comment