Thursday, December 3, 2009

'Mai jumpa sahabat lama' : Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz


Sumber : MOHD ZUHAIRI KHAMIS (Warta Kedah)

ALOR SETAR – Menteri Besar Kedah, YAB Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak menerima kunjungan hormat Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz di Pejabat Menteri Besar di Wisma Darul Aman.

Kunjungan hormat tersebut dibuat selepas beliau melawat dan memberi bantuan kepada mangsa banjir di daerah Kota Setar.

Sebanyak 360 keluarga di daerah yang dilanda banjir akan menerima bantuan daripada Majlis Keselamatan Negara bagi mengurangkan bebanan kewangan yang dihadapi.

Menurut beliau, setiap keluarga mangsa yang dikenal pasti akan menerima wang berjumlah RM300.

“Pejabat-pejabat Daerah akan mengenal pasti mangsa-mangsa banjir dan senarai itu akan digunakan bagi penyaluran bantuan” katanya.
“Buat permulaan kita beri kepada mangsa banjir di Kota setar dulu, bantuan kepada mereka di kawasan lain akan diberi kemudian.

“Khamis ni saya akan melawat mangsa banjir di negeri Kelantan (jumpa MB Kelantan) dan Terengganu pula” katanya lagi.

Mengenai kunjungan hormat beliau ke atas Menteri Besar Kedah yang merupakan sahabat lamanya kerana mereka sudah saling mengenali dan berkawan sejak tahun 1970an lagi.

Beliau juga menerima taklimat daripada kerajaan negeri mengenai masalah banjir yang sering melanda negeri ini, dan mencari jalan penyelesaian bagi tempoh jangka panjang bagi mengatasi masalah banjir di negeri ini.


Location: Wisma Darul Aman, Alor Setar Kedah.

No comments:

Post a Comment